miercuri, 1 martie 2017

Team building la gratar?

Atunci cand lucrezi intr-un colectiv, desi esti mai mult genul care isi cara "patratelul" de intimitate dupa el, trebuie sa faci cumva sa lucrezi in echipa. Chiar daca nu ti-s dragi, chiar daca ai fi fost recunoscatoare karmei daca nu ti i-ar fi scos in cale, chiar daca unii sunt absolut incompatibili cu pozitia ocupata, cu echipa, cu firma, cu lumea..in general,, ei sunt colegii tai. Nu ii poti evita ca pe unele rude, nu te poti intalni doar la sarbatori cu ei ci trebuie sa ii suporti zilnic si sa incerci sa "faci din cacat, bici", adica sa faci treaba sa mearga. Trebuie sa iti pui la o parte orgoliul personal sau orice alte simpatii sau antipatii si trebuie sa iti aduci contributia la marele mecanism de functionare al firmei.


Uite de asta se fac team building-urile. La noi team building inseamna sa petrecem cat mai mult timp impreuna cu echipa, sa ne cunoastem, sa ne imprietenim. Eu sincer nu am nicio problema sa lucrez cu persoane necunoscute, pot fi si dusmani, atata timp cat sunt competenti si isi fac treaba. Cu ce m-ar ajuta sa fiu inconjurata de prieteni incompetenti daca nu imi fac decat nervi? Vii la serviciu sa socializezi sau sa iti faci treaba pentru care esti platit? 
Rareori se intampla cate unul sa mai afirme ca el lucreaza cu si printre prieteni si totul e roz. Ideea e ca daca vrei sa strici o prietenie, atunci lucreaza impreuna cu acea persoana sau imprumta-i bani, ai garantat primele certuri din cauza serviciului.
Zilele trecute am fost invitati la gratar, pardon, la team building. Am stat, ne-am copt la soare, iar dupa ce pe grup s-a anuntat seful ca vine a fost ca un pumn bagat in gura tuturor care se gandeau sa refuze invitatia la afumat si bronzat in aer liber printre capuse si tantari. Am fost, cu catel, cu purcel, cu a mea pitica dupa mine si cu inca vreo 2 sarsanale dupa mine: mancare, bautura, haine de schimb la pitica, protectie solara, etc plus cadoul pentru care, daca nu era colega mea sa il care, imi trebuia un implant pentru o a treia mana. 
Am fost, sa nu fiu catalogata ca tipa aia anti-echipa, sa vada cat mi-e de greu sa particip la orice alte evenimente care nu sunt in timpul programului de lucru. Am stat in timpul de somn al fiica-mi si m-am intors mai nemancata, mai stresata si mai obosita decat am plecat pentru ca toata perioada am alergat dupa cea mica. 
Eu zic asa, daca e team building hai sa punem mana de la mana si sa avem cu randul grija de fiica-mea, ca si asa a fost dragalasita de toti dar toti au uitat de simpatia ei cand au ajuns micii pe masa ;)
Pai ori e team building ori e doar de fatada?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu